Click for supporting the blog, thanks..


Monday, March 21, 2011

Sayonara...

Isnin lepas adelah hari terakhir secara rasminya projek yg aku tgh run ni belayar ke india. Maka secara rasminya kerja2 membanting tulang juga hampir ke penghujungnya. Bukanlah bermaksud yg lps ni buleh main game full time, tp maknenye the big part dh almost complete laa. Tinggal ade sket je lg portion utk diselesaikan di tgh2 laut yg secara rasminya aku xkn terlibat kerana telah mendapat perintah larangan dari tuan doktor. So, dipersilakanlah teman2 yg akan ke laut utk menyiapkan baki2 kerja yang masih tinggal itu ye, aku mendoakan kalian dari jauh sahaja.


Secara keseluruhan penglibatan aku dlm projek ni adelah satu pengalaman baru yg menambah lg pengetahuan aku tentang dunia. 1st time keje dgn client dari India, dpt involve dlm engineering stage kt bangalore, schedule completion yg sgt padat, the whole construction stage almost 5 bulan jek.. mmg sgt memenatkan. Dgn sabtu ahad dok balun keje amal tiap2 minggu, lps ni aku cuma nk manfaatkn hari2 hujung minggu aku dgn sebaiknya. Well, at least utk 2-3 bulan sblm kembali involve dlm projek baru yg aku tahu pasti membawa cabaran yg berbeza. Oh ye, aku pernah menulis tentang penglibatan aku dlm projek ni hampir setahun yg lalu (sila klik sini) dan kini aku boleh bersyukur kerana dapat melepasi satu lagi rintangan dlm hidup ini.

Inilah projek paling padat pernah aku buat tp seriously ckp kalo sume2 bg extra effort lg buleh siap lebih awal dari ni. Kdg2 rase berbulu gk sbb ade few people yg involve dlm projek ni but not putting their 100% into it. Not saying that you have to put your work in front of your family bcoz family always come 1st, tapi obvious sgt masing2 keje lps tangan. C'mon la, kalo x nk bertanggungjawab, jgn sibuk mintak gaji riban2.. Well, projek pn dh belayar, cerita pun dh hampir ke penghujungnya. Harap pengalaman kali ini akan banyak mmbantu aku utk berhadapan dgn sesuatu yg lebih mencabar di masa hadapan.

2 comments:

Unknown said...

tahniah tuk team ONGC... espeacially team PIPING y selalu MANTAP..... akhirnyer berjaya meyiapkn project ONGC ngan jaya nyer... wpun .. sy juz involve sesuku project tu...

mai said...

nice... cm best je..