Click for supporting the blog, thanks..


Friday, March 11, 2011

It's Friday... again

Jumaat kembali lagi seperti minggu2 yg sudah. Semacam ade satu simptom pelik bila jumaat je perasaan gembira menunggu hari esok tu berlainan dari hari2 lain, jauh bezanya dengan perasaan menunggu isnin pd hari ahad. Nak kate sbb esok cuti pn rasenye selama ni sabtu ahad aku bantai keje jek kecuali kalau ade plan2 menarik yg memboleh batalkan agenda boss suruh masuk keje tuh. Mungkin gk sbb walaupun keje weekend, tp aku tau tu adelah atas dasar ikhsan aku je nk dtg keje & mase yg digunakan adelah waktu personal aku. 

So, suka hati le nk masuk kul baper, balik kul baper, nk pegi mane lps blk keje, tgh2 waktu keje nk mengular ke mana pn, ape ko kesah. Sebabnye aku x dibayar sesen pn lebih bile keje pd hujung minggu & kurang tekanan dr mereka2 yg mengatakan "aku bayar mase ko kt cni utk wat keje". Aku dtg keje atas dasar komitmen & utk kurangkn beban keje yg kena tanggung pd hari2 biase, mungkin gk utk ganti blk time2 biase yg aku guna bkn utk agenda keje, hehehe!

Jumaat adelah penghulu segala hari. Ade jugak yg mengisytiharkn sebagai hari raya mingguan. Tapi ttp ade gk yg menganggap hari jumaat sbg waktu extra tido lunch time (sbb hari ni dpt rehat 2jam), dan untuk muslimin yg begini, aku mohon kalian diberi hidayah, amin.. Personally, aku suka jumaat utk byk sbb. Untuk berjemaah menunaikn solat jumaat, alhamdulillah penuh masjid taman aku.. x sia2 buat siap 2 tingkat lg. Then, jumaat adelah the only day aku blk umah utk lunch tghari & selalu2 mak aku mmg masak sedap hari jumaat neh. Pahala sunat jumaat tu kdg2 aku x trkejor pn sbb sibuk sgt keje dr pg, blk umah pn ngam2 utk siap2 nk pegi masjid daa... Aku gk suke jumaat sbb esok adelah weekend x kirela aku keje ke cuti pd minggu trsbut. Kalo keje pn xdela sesibuk weekdays so smbil2 keje tu buleh la plan agenda movie or bowling dgn dak2 neh. Ape lg sbb aku suke jumaat eh! hmm... 

Neway, rasenye aku x bersendirian dengan sentimen ni kan? Mungkin ramai yg sependapat dengan aku tp pd kadar kesukaan yg berbeza aa. Tak dinafikan ade gk yg merasakan tiap2 hari sama saje, cumanya teori aku org yg rase tiap hari same je ni mesti seorang yg boring, huhu! Kalo korang selalu kata hidup ni ibarat roda, inilah contoh terbaik roda tu. Kita ade kitar yg menjadi rutin tiap2 minggu, isnin-selasa-rabu-khamis-jumaat-sabtu-ahad... isnin balik.. org ckp hidup ibarat roda, kejap kt atas kejap kt bawah tp tak bagi aku. Sape yg buleh pasti lps duduk kt atas dia akan jatuh ke bawah?.. And sape yg dh jatuh kt bawah betul2 pasti kjap lg dia akan berada kt atas semula?.. eh, citer psl hidup ibarat roda ni buleh jd entry lain aa, nnti aku buat lg detail, huhuhu!.. in the meantime, just want to enjoy my friday like my previous friday and the friday before the previous friday and the friday before that.. and before.. and before.. and before..

Selamat Hari Jumaat & Marilah bersolat jumaat (bagi yg wajib...)

No comments: