Click for supporting the blog, thanks..


Friday, February 5, 2010

Goodbye old stuff, welcome new challenge...

Pagi ni secara official aku telah involve dlm projek baru. Even sebelum ni dh start review sket2, tp sbb blm officially introduce to the team so kire x acilaa.. Masih lagi terkilan dgn permainan politik yg menyebabkn peluang aku keje d tanah arab trkubur begitu sahaja, hidup perlu terus. Cabaran baru telah sedia menanti dan aku berazam utk bg yg trbaik dari aku utk kali ni. InsyaAllah, bekerja dgn boss yg mmberikn aku byk peluang utk mencorakkn perjalanan ikut cara aku, rasenye kali ni aku nk manfaatkn sepenuhnya peluang yg ade.

Secara am, ni adelah projek pertama aku dgn client baru ni so x tau nk expect ape lg. Tapi based pd info & experience from previous project dgn ONGC ni, diorg buleh jd quite tough. Well, x perlu trlalu risau pasal sesuatu yg belum pasti, setiap kejayaan bermula dgn langkah pertama. Kekalkn pemikiran yg positif, aku tau aku boleh bg yg trbaik utk project kali ni selepas blajo dr pengalaman lalu yg jelas telah mematangkan aku. Kalo nk fikirkn dr segi timeline & preparation, mmg project ni akn bg pressure gile2 punye tp aku akn pastikn kali ni everythin under control.

Belum ape2 lg dh ramai yg gelengkn kepala, aku pn terasa gk aura tu tp nothing is impossible in this world. Ape yg org ckp sbg mustahil tu kalo kite boleh buktikn sebaliknya akan jadi satu kejayaan besar. Cumanya utk memastikn kejayaan tu trhasil, bukanlah aku sorang je yg kena berusaha. Nama pn teamwork, mesti la masing2 main peranan sndiri utk pastikn ianya berhasil. Jgn trlalu brgantung pd cara kerja yg lama kalau nk buat perubahan. Spesis yg paling lama buleh brtahan hidup di muka bumi adelah yg paling cepat boleh adapt setiap perubahan yg berlaku. Ayuh kawan2.. kita buktikn yg kita mampu melakukan apa yg org lain fikir kita gila utk cuba melakukannya, BERUSAHALAH!!!...

MADNESS IS WHEN YOU ATTEMPT TO HAVE A DIFFERENT RESULT BY DOING THE SAME THING REPEATEDLY...

No comments: