Click for supporting the blog, thanks..


Monday, February 15, 2010

Mencari Duit Melalui Internet...

Lately aku tgk dh mcm trend plak mmber2 dok iklan psl cara utk mendapatkn duit dgn mudah melalui internet or whateva... Macam2 la slogan, ade yg kate x perlu jual produk, x perlu cari ahli, hanya perlu click2 setiap hari & byk lg le idea2 utk promo bizz masing2.. bukan aku x minat nk cari duit lebey, mmg le trsangat minatnye tp aku fikir byk perkara sblm bersetuju utk ikut benda2 yg bg aku agak merepek ni.. X semua la yg promo bizz kt internet ni karut tp most of it mmg gitu laa..

Last skali aku br tgk promo 2 hari lps bile mane dia ckp tiap2 hari bukak facebook je duit dh masuk.. hmm, semudah itu ke?.. trtarik dgn iklan yg dipamerkn, aku pn jengah le page tu hanya utk mendapat maklumat lanjut yg mngatakan kalo nk tau info lg detail sila PM (private msj) pulan bin pulan.. well, eager sgt nk tau, aku pn ikut je aa.. and after a while aku pn dpt msj.. sila masukkn RM100 ke dlm akaun sekian2 then adela elaborate lg psl cmaner nk dpt duit lg byk lps tu. Hmm, actly yg mule2 tu mmg le btul affiliate program utk ajak join dlm e-product, ntah buku ke whateva tp it juz stop there actly..

Aku x nmpak pn lps tu ape2 bntuk promo utk galakkn org guna whateva ilmu yg akn dpt dr e-product tu, xplanation lps tu lebih kepada cmaner nk dpt keahlian baru & up kn keahlian mmber kpd upline so that nnti downline pn akn buat benda yg same pd kita.. smpai sini aku dh snyum sndiri je.. Yg aku fhm, kalo ko buat kebaikn pd org lain, hanya Allah yg berhak utk mmbalas kebaikn yg telah diberi. Then keluar la statement yg ckp kalo nk teruskn mndapat untung, tiap2 hari buleh aa buat cenggitu smpai jd kaye raye.. well, mungkin btul la buleh buat a few money kalo ko rajin cari org (aka downline..) or dia pn akn ckp kalo x nk cari pn, kire brbaloi aa rm100 tu bayo sbb dpt e-product yg dia promo tu.. ilmu yg x trnilai hargenye compare dgn duit rm100 yg dikeluarkn.

Honestly aku x tau la same ade diorg yg join ni ade bace ke x buku tu.. or patheticly dun even got the chance to see those books. Cuma persoalan aku skang ni is that money worth?.. korang ajak kawan2 utk join downline, then suh kwn2 tu ajak sedare2 yg lain plak.. yeah... mayb benda ni smpai kt korang akn dpt keuntungan tp cmaner dgn org2 yg kt bwh?.. Nah, ko pn kluar la statement yg org berjaya akn bg usaha tp org gagal hanya bg alasan.. hebat.. ko mmg hebat.. ilmu brkata2 ko hampir sama thp dgn bdk2 yg kena sumpah dgn aku dulu sbb menipu org2 tua dlm skim gores & menang.. check out entry ni... (actly ade 4 chapter, marah punye psl time tu..)

Straight to the point, dlm keadaan ekonomi kurang stabil skang ni, aku mmg seronok rasenye kalo dpt extra cash. Tp rasenye aku masih boleh fikir jauh sblm mula mencari duit dgn cara mudah. Well, mungkin ade yg kate aku bodoh sbb buat tak tau even dh tau ade jalan mudah utk dpt duit, tp pengajaran dari cerita hidup aku memberitahu yg apabila sesuatu itu terlalu mudah, pasti ada yg tak kena. Aku lebih rela mmbanting tulang utk sesuap nasi kerna aku tahu hasil yg aku perolehi adalah dari titik peluh aku sndiri & aku mendapat ape yg aku berhak dapat. Bukan x minat nk berniaga tp biarla dgn cara yg betul. Untung sedikit yg berterusan adelah lebih baik dr untung besor yg sementara. Ape yg lebih penting, aku harap senantiasa mendapat keredhaanNya & kena la ingat yg ia xkn dtg kalau aku mendapat rezeki dari ketidak redhaan hambaNya... Wallahua'lam...

1 comment:

contilover said...

Btol3.. aku setuju dgn pendpt ko.. Byk sgt penipuan skrg nie.. Lebih baik cari hasil yg lebih berkat hasil titik peluh sendiri..Biar puas hati.. Aku lebih rela amik exam walaupun tough, then run Lesen Insurance aku sndiri.. Marketing strategies yg btol pada product yg btol, Ekekekeke..