Click for supporting the blog, thanks..


Wednesday, October 26, 2011

Percubaan Untuk Kembali

Hmmm... macam dah terlalu lama sejak kali terakhir aku menulis. Ade banyak cerita berlegar dalam kepala tapi lebih senang memilih untuk menjadikan ia sekadar simpanan peribadi sahaja. inilah problem bila menulis tanpa hala tuju yg jelas. Nak tulis hari2 cam diari tapi terdetik lak dalam hati.. 

"kau ingat kau sape? cam dasat lak ramai gile orang yg follow cerita kau..."

Nak update hari2 copy paste dari idea orang lain, rasenye dah byk sgt blog camtu rupa. Lebih elok aku tumpang bace je & tumpang ketawa, huhuhu! bila decide nak jadikan ni satu platform dakwah utk teruskan bagi nasihat pada dunia, rase cam byk yg kena nasihatkan diri sendiri dulu sblm nak nasihatkan orang lain. 

So, percubaan untuk kembali ni atas dasar ape? kalo same je rutin harian aku cam dolu2 gak, rasenye lepas entry ni mungkin bln dpn atau taun dpn baru le korang dapat tgk cerita seterusnya dari aku, hahaha! tapi tu la dia, sebagai manusia aku x boleh berhenti dari mencuba utk berubah menjadi sesuatu yang lebih baik sbb kalo aku berhenti, hanya ada satu kemungkinan sahaja iaitu aku dh x boleh nk berubah lagi.. sama ada hari2 aku dh berakhir atau aku dah jadi si bodoh yg angkuh dgn apa yang aku miliki. 

Maka dengan ini aku turut melancarkan satu kempen yg dh berlegar2 dalam kepala hotak aku untuk sekian lama cuma tertangguh atas sebab2 yg sengaja aku reka dan membiarkan diri aku hanyut dalam keselesaaan (selesa ke?) hidup seharian. Harap2 ini boleh mengingatkan aku untuk terus hidup dalam erti sebenar2 hidup dan bukan sekadar melalui rutin harian yang sama sambil menunggu penghijrahan ke dunia yg abadi... dengan ini aku memperkenalkan... 


CHANGE!!! atau dalam bahasa ibundaku adelah TUKAR!!!... kenapa tukar? ape yg kena tukar? betul ke change tu maksudnya tukar? kenapa ade smpai 3 tanda seruan? kenapa? kenapa? kenapa? ANDA ada banyak soalan? huhuhu!... insyaAllah akan dijawab dlm entry yg seterusnya yg akan menyusul maximum 7 hari dari skarang.. kalo xde gk, dipersilakan mengutuk aku dgn sepuasnya selama 7 hari selepas tarikh luput itu (yakin je neh... ) kenapa tak explain arini jek? aiseyman, arini public holiday daa.. i'll see you around later... (^_^)

No comments: