Click for supporting the blog, thanks..


Tuesday, December 28, 2010

Sesudah suria menghilang..

Dah almost sebulan aku keje mcm haram anjing (working like a dog) untuk setelkn ape2 yg trmampu sblm platform ni dgn aku 2 sekali dicampak ke india untuk smbung lg keje kt laut. Takde istilah sabtu ahad, aku pn kdg2 smpai lupe bini hari ape yg aku lalui hari tu. Public pn aku lenjan, ape lg hari2 biase yg sah2 aku blk keje pn bile dh x nmpak semut itam atas batu. Dulu keje smpai mlm ni seronok la gk sbb ade gk le awek2 bdk2 ni dgn keletah masing2 jd penghibur hati tp skang neh masing2 fokus pd hal sndiri2 kt meja masing2 so agak mundane la rasenye. Cumanya utk kali ni aku x le stress sgt cam dulu, kdg2 je agak penat bile blk rumah.

Oh ye, dah dkt sebulan gk aku tido atas sofa ngadap tv sbb trbungkang biawak kelepakan blk dr keje. Kdg2 tu baring2 busuk sblm mandi pn sedar2 je dh subuh kul 3-4 pagi... hadoo... teruk bebenor nmpak gayenye. Well, kesibukan yg dah dijangka ni bukanlah mmbebankn sgt sbb dh mmg camneh rutin keje aku bile nk kejor awek dateline. 3-4 projek dh buat, same gk gitu le jadinye, makin nk loadout makin busy tahap cipan smpai xde mase utk xtvt luar. Kena plak jenis org mcm aku yg ade minat yg pelbagai, mmg le terase btul mcm dh lame x buat mcm2. Dh lame x skodeng hunting (amik gambo) kt tmpt2 cambest, mancing awek2 ranggi, main boling, travelling & main game bola (ttp gk tu..). Last weekend aku curi2 makan mase gk gi tgk filem Mamat Khalid & Jack Black (2 filem yg brbeza, bkn diorg wat kolaborasi ye...), tu pn slps dh lame gler rasenye cam x membaling anjing tgk movie. 

Neway, ade la break kjap weekend yg mase g mjlis kawen long & ifah kt antartika shah alam, tu pn  kebetulan aku br nk recover dr demam haji bakhil yg aku cuma smpat mc stgh hari jek, sume keje punye pasal. Well, trpulang le pada masing2 utk menilai teruk ke ok ke keje aku neh tp personally aku ttp hensem (noktah) ok jek cuma kdg2 tu cam rase hampeh le especially bile dh lepak sgt. Ni blm citer keje kt offshore lg yg sah2 buleh cecah 16jam keje sehari dgn xde connection pd awek2 dunia luar. Hmmm, aku pn dh lame x kena campak offshore so x tau nk expect ape laa, cuma hope for the best je aa nnti. 2nd time pegi india, rasenye aku dh buleh expect ape yg patut aku prepare. 2nd time gi offshore gk, aku rase buleh imagine ape yg bakal aku tempuh. 

Oh ye, ape motif penulisan hari ini? xdela ape2 yg nk diperjuangkn pn cuma sekadar luahan perasaan sndiri di kala semak kepala melanda kt opis yg mantap skang neh. Ye, aku masih di ofis yg indah ketika menulis entry ini seperti hari2 lalu menghadap kerja yg berlori2 bley thn menimbun dtg neh. Xdela ape2 yg melankolik or dramatik cuba disampaikan, cuma terasa ingin menulis jek lps smayang maghrib tadi. Target keledek maveles aku nk tulis ade lg 3 entry menarik sblm brakhir 2010, kite same2 tgk trcapai atau tak target tu yeh tp ikut pngalaman lalu, kompem x trcapai ah rasenye korang dh buleh meraikn dulu la kegagalan aku ye... (-_-)

No comments: