Click for supporting the blog, thanks..


Saturday, November 20, 2010

Metafora jiwa luka

Terlalu lama sejak kali terakhir aku menulis. Bukan tiada apa yg hendak dicoretkn namun lebih senang memilih utk diam & ikut perjalanan dunia. Hampir2 dihanyut, aku cuba utk menongkat dasar & bangkit kembali menongkah arus. Berada dalam mod hibernasi bukanlah sesuatu yg baik bagi aku namun satu demi satu cerita sedih buat aku lalai & sengaja membiarkn diri hanyut.

Tajuk di atas telah jelas mencerminkan ceritanya. Dugaan datang menggila dlm segala rupa bentuk aku harungi dgn selamba namun hal yg satu ini senantiasa berjaya mmbuat aku hilang segala punca. Memang benar pepatah lama, itulah racun itulah penawar. Aku yg memang sedari dulu lemah dlm hal2 begini tunduk kembali bila diuji. Arrgghhh!!!.. Teruk betul rase hidup ni kalo berterusan begini. Namun ia jauh lebih baik dr memilih utk berhenti. Tidak.. ini bukanlah pengakhiran kepada sebuah cerita. Ia hanyalah permulaan yg penuh dgn rintangan segala onak duri.. aku masih percaya ada sinar utk sebuah cerita bahagia di hujung sana.

Tak pernah putus dalam doaku, dipohon agar aku sentiasa tabah dgn ujianNya. Andai perancanganku mendapat keredhaanNya, ku mohon dipermudahkn perjalanan ini. Andai ia sebaliknya, jgnlah ia menjadikan aku lupa hakikat siapa aku yg sebenarnya. Cukuplah smpai di sini utk kali ini. InsyaAllah aku akan kembali menulis dgn lebih agresif selepas ini..

No comments: